Petteri Uoti – työsuhdejuridiikkaan ja erimielisyyksien ratkaisemiseen keskittynyt asianajaja ja osakas

Miten olet päätynyt nykyiseen tehtävääsi?

Tiesin jo teinivuosina haluavani lakimieheksi. Tykkään olla asiantuntija, hallita tietyn osa-alueen hyvin. Samalla tykkään järjestellä ja edistää asioita, joissa on paljon liikkuvia ja huomioon otettavia osia. Työoikeuteen keskittyvän asianajajan rooli tuntui sopivan minulle hyvin. Tuntuu vieläkin sopivalta.

Niinpä olen työskennellyt työoikeuden parissa 1980-luvun lopulta ja asianajajana samassa työpaikassa vuodesta 1992. Minulta ei siis kannata tulla kyselemään työpaikanvaihtovinkkejä.

Miksi koulutat?

Tiettyyn alueeseen keskittyvänä asiantuntijana keskustelen siitä mielelläni. Se on mielenkiintoista. Pidän myös ihmisistä (en kai olisi muuten keskittynyt juuri työoikeuteen).

Pysyn itse ajan tasalla valmistautuessani koulutuksiin ja opin koulutuksissa niissä paikalla olevilta asiantuntijoilta.

Mottosi?

”Asioilla on tapana järjestyä”

Niillä muuten on tapana järjestyä. Joskus niitä pitää vähän järjestää, mutta kyllä ne järjestyvät.

Kun kosin vaimoani toukokuussa (ja hän vastasi myöntävästi), hän oli aivan varma, että emme saa häitä järjestettyä enää sen kesän aikana. Häät olivat kuin olivatkin elokuun alussa. Varsin hyvät ja mukavat häät, meidän näköisemme. Nekin järjestyivät, kun vähän järjestettiin.